maandag 14 april 2014

Kleur + bloemen = Lente!

In de tuin heeft een groei-explosie plaatsgevonden door de mooie dagen van vorige week, met hoge temperaturen en heel veel zon. De blauwe druifjes doen het buiten altijd beter, binnen schieten ze snel door. En tussen de blauw-rose viooltjes staan ze helemaal mooi. Ook hyacinten vind ik mooi, maar die heb ik wel weer liever binnen voor de heerlijke geur.
De witte papagaaientulpen heb ik snel afgeknipt voordat ze door de harde wind van deze dagen plat zouden waaien. Binnen in de vaas lieten ze de kopjes snel hangen, maar eigenlijk geeft dat wel een grappig effect.


Maar vandaag heb ik mijn hart helemaal op kunnen halen aan deze lente-kleuren-explosie in het groot. Samen met mijn vriendin reed ik naar Noordwijk en Lisse, waar de bollenvelden er ongelooflijk kleurig bij liggen. We bewonderden allerlei kleuren tulpen en liepen her en der een stukje langs de velden te genieten van alle kleuren. Met de blauwe luchten en af en toe dikke witte wolken was het een echte hollandse lentedag, en we konden nog net op tijd de auto in voordat een fikse regenbui losbarstte. Want ja, dat is ook Holland, wind, wolken en regenbuien.... Mooi he!



PS... de leuke theetuin is de theeschenkerij Noordwijk Buiten aan de Leeweg in Noordwijk, dat ligt niet aan een doorgaande weg maar is de moeite waard om langs te gaan. Wij namen er nog leuke en lekkere plantjes mee om thee van te zetten (citroenverveine) en door het eten te gebruiken (bladui met eetbare bloemetjes). En er is nog veel meer keuze uit kruiden en plantjes....

2 opmerkingen:

  1. It is my dream to visit these tulip fields, I think my heart would implode with happiness!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een pracht! Wij gaan van 't weekend naar Katwijk, dan zullen we ook langs een hoop bloeiende velden komen gok ik. Altijd zo vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...