maandag 15 april 2013

even ruiken aan de lente...

Al een hele week werd het voorspeld en leefden we ernaar toe, die ene dag mooi weer in Nederland! Of eigenlijk mooie middag, om eerlijk te zijn, want de temperatuur liep pas langzaam op en de zon liet zich pas vanaf een uurtje of drie zien hier in het westen.
Maar, toen was het ook echt heerlijk, en we hebben er van genoten door een strandwandeling te maken en daarna te genieten van een heerlijk kopje thee op een terrasje met de voeten in het zand.


Vandaag was het ook zo, de dag startte regenachtig en winderig, en weer rond drie uur kwam het zonnetje steeds meer tevoorschijn en de wind nam wat af, en het werd lekker genoeg om in de nog kale tuin te zitten.

Net zo wispelturig als het weer ben ik vandaag bezig geweest. Eerst heb ik wat gehaakt aan mijn kitsch-kitsch kussenhoesje. Met felle kleurtjes en lekker dikke gehaakte roosjes wordt het een opvallend maar gezellig kussenhoesje. Door een dik rood stiksel langs het lichtblauwe randje vind ik het wel wat weghebben van een kitsch-kitchen design. Het patroon van de roosjes komt van appleblossomdreams, en de kleurtjes zijn van samengeraapte bolletjes van Euroland en Scheepjeswol. Voor het eerst werk ik met acryl, en ondanks dat het er wel mooi uitziet want het is wat voller, vind het ik afschuwelijk aanvoelen tijdens het haken en ook is het heel stug (maar wel goed in vorm in tegenstelling tot mijn schots en scheven katoenen grannys).


Na twee grannies hoorde ik de brievenbus klepperen en vond mijn nieuwe Ludiec stempels op de mat. Samen met het boekje van Judith, waardoor ik meteen wat wilde experimenteren. Alles uitgestald en wat afdrukjes gemaakt met het lieve appelstempeltjes, toen dochter vertelde dat het wel erg lekker was buiten.


 Dus stoeltjes neergezet en met een kopje thee en een stapeltje tijdschriften naar buiten getogen. Nog eventjes wat gehaakt aan de babettedeken waar ik mee bezig ben, maar daar laat ik nu nog niets van zien!

Na het eten is het nog lang licht nu, en daarom als gezonde afsluiter van deze drukke dag samen met oudste gaan skeeleren over het nieuwe fietspad richting Zoetermeer. Heerlijk met deze temperatuur, zo zoeven over het asfalt. Geen verkeerde dag!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...