vrijdag 19 september 2014

Tempo!

Mijn omslagdoek van stonewashed Scheepjeswol is eigenlijk zo goed als af, alleen de franjes moeten er nog aan geknoopt als de doek netjes in vorm getrokken is. Dat moet ik nog doen, even een plekje zoeken waar ik hem kan opspannen en licht met vocht benevelen.

Ondertussen ben ik alweer aan het volgende project begonnen, een kleine colsjaal gemaakt met 100 % wol van Lana Grossa met een prachtig kleurverloop. Het zijn dikke draden die met een hele dikke haaknaald worden verwerkt, ik gebruik naald 10! Het patroon dat ik gebruik is dan ook een heel luchtige steek, meer een soort kabel dan steek.... Binnenkort kan ik daar meer over vertellen, want binnen een uurtje had ik de halve sjaal al af!

Zo had ik zelfs tijd over om nog wat van die heerlijke koekjes te maken uit het heerlijke bakboek van Amber Albarda. Het zijn gezonde koekjes, gemaakt van amandelmeel (zonder gluten), aangevuld met zoete aardappel (een groente dus heel gezond) en zonder geraffineerde suiker want er is een beetje kokosbloesemsuiker in verwerkt en dat is beter voor je bloedsuikerspiegel maar smaakt wel net zo lekker als gewone suiker.


Er staan zoveel lekkere en gezondere varianten op koek, taarte en cake in Ambers boek, voorlopig ben ik nog lang niet uitgebakken...Heel Holland bakt...ook Heidi!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...