zondag 29 april 2012

stempeltechniekje

Eén van de laatste challenges was het verwerken van stempels op je layout. Nu was ik zelf de laatste weken ook al in de weer met stempelen, dus deze challenge kon ik niet voorbij laten gaan.

Ik heb mijzelf de laatste tijd ook opgelegd om eens met het papier te werken dat al meerdere jaren in de kast ligt, en niet altijd het laatst gekochte en daarom meest aantrekkelijke papier te gebruiken. Zo kom ik tenminste een beetje door de voorraad heen! Ik vond onderin de papierla dit gestippelde papier van American Crafts, leuke kleurtjes maar wat een moeilijk dessin om mee te scrappen... Het was even wachten tot er een idee zou ontstaan, en het grappige is, dat komt altijd uit. Opeens had ik de klik toen ik een foto bij het papier hield met dezelfde kleuren en het thema 'koffie drinken'.
Ik heb een tekst-stempel met woorden als 'koffie' en  'cappucino', en die wilde ik gebruiken om alleen op de stippen van het papier te stempelen.


Daarvoor heb ik zelf een mask gemaakt van doorzichtig dun papier. Tegen het raam (zodat het patroon doorschijnend werd) heb ik de stippen op het papier kunnen overtrekken en daarna uitgeknipt.

Daarna komt het leuke gedeelte, de mask op verschillende plaatsen op het papier plaatsten en de stempel goed afdrukken. Zelf ontworpen scrap-papier, wauw!




Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...