dinsdag 6 november 2012

tussen de vallende blaadjes...

Het is heerlijk wandelen op dit moment in de herfst, ondanks de vele regenbuien en soms flinke wind. Maar die prachtige kleuren van de bomen en de vallende blaadjes die om je heen dwarrelen maken dat allemaal goed. Sinds twee weken ben ik heel enthousiast begonnen met elke dag een flinke wandeling maken door het natuurgebied hier achter onze wijk, en het is bijna verslavend. Elke dag zie ik de bomen verder kleuren, nog meer blaadjes verliezen en moet ik beter uitkijken om niet tot mijn enkels in de modderplassen te zakken...







Dit boeketje heb ik vandaag bijelkaar geraapt op de paadjes in het bos. Ik loop de wijk uit, door het hertenkamp, langs een kleine vaart, steek dan het bruggetje over het bos in, langs de kanovijver met het de zomers geopende terrasje, langs de kinderboerderij en de camping, weer om de grote plas heen en langs de weilanden weer terug naar huis. Zo mooi is nederland, zelfs in het drukke westen.

Weer thuis wacht een lekker kopje zelfgemaakte kippensoep met heel veel groente, en een heerlijk hapje. Gevulde dadels met geitenkaas en een plakje ontbijtspek eromheen. Even in de oven, 15 minuten op 160 graden en mmmmmm.... Twee voor nu, de rest gaat de vriezer in voor later.




Het is hier een gezellig haakclubje geworden nu de dochters opeens ook interesse hebben gekregen in haken. Afgelopen zaterdag heb ik ze allebei uitgelegd hoe het werkt, en ze doen heel erg hun best op een gestreept lapjes, de een gaat er een hoesje voor de Ipod van maken, en de ander gaat een mugcosy (een hoesje om je koffiebeker) maken. Ondertussen heb ik een hommeltje gehaakt voor op het Ipodhoesje.
Zo met het zonnetje dat naar binnen schijnt was het een heerlijk middagje.




En dan, een beetje laat maar wel leuk om het idee aan jullie door te geven: een hele eenvoudige maar grappige versiering voor Halloween hebben we gemaakt door servetjes met halloweenprint gevuld met bolletjes van wc papier aan een touwtje in de boom te hangen. Door de wind zwiepten ze een beetje geheimzinnig heen en weer, het zag er spooky uit! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...