vrijdag 1 november 2013

harten-vrouw

Bij de mini-metamorfose in de woonkamer hoorden ook wat nieuwe decoraties. Vooral aan de muur was nog iets nodig, iets gehaakt....misschien een hartje?
In een Ariadne van afgelopen zomer zag ik een wandbord met hartjes van allerlei materialen, en dat zag er heel grappig uit. Niet dat ik een hele muur ermee ga behangen, maar een paar hartjes kan geen kwaad, toch?
Een patroon vond ik hier op de blog van Busy Bessy, met deze duidelijke uitleg kon ik meteen aan het werk.


Het middelste stukje begin ik met een andere kleur, maar door de wisseling met de tweede kleur zag je dat het midden een beetje scheef getrokken werd. Daarom heb ik een extra toer ingevoegd waarbij ik allemaal vasten rondom gehaakt heb met twee uitstulpinkjes door vijf lossen te haken tussen de vasten.
Ook de buitenrandjes heb ik wat aangepast zodat de vorm wat meer hartvormig werd. Je ziet goed het verschil tussen de grijze volgens het patroon en de roze met de aanpassingen.





Met een stoffen hartje gevuld met fiberfill is het een heel lieve decoratie geworden, en de volgende is al in de maak. Een roze voor op de slaapkamer, een bruine met blauw middenstukje voor op de studentenkamer van oudste, een legergroene voor....HO stop, nu ga ik toch echt een steekje te ver....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...