zondag 20 december 2015

alles is kerst...

De kerstkaarten zijn de deur uit, ben ik echt zo langzamerhand de enige die zelf kerstkaarten in elkaar freubelt? Zoals ik vorig jaar al zei, tijdens het maken van deze kerstkaarten, ik geef het pas op als ik echt geen schaartje meer kan vasthouden. Gewoon al de voorpret van het bedenken van een originele kaart en het zoeken van leuke maar toch wel een beetje hippe kerst embellishments, en dan met een heerlijke kerst cd even aan de slag in mijn fijne hobbykamertje, geen stress geen zorgen!
Maar nu mogen ze op mijn blog, voor iedereen die geen kaartje heeft gekregen:


De achtergrond heb ik met waterverf en verschillende diktes penseel in strepen opgezet en met viltstift en metallic gelpennen geaccentueerd. Het is een idee van Kristina Werner, en in allerlei kleuren en formaat ruitjes nagemaakt. Het geeft het idee van een warme flanel ruit, en precies passend voor de kerst, vind je niet?


Eigenlijk heb ik nog meer plezier gehad bij het maken van de enveloppen! Op het moment ben ik zo heerlijk bezig met teksten schrijven in allerlei lettertypes en met verschillende diktes pennen en stiften. Dat wilde ik ook toepassen op mijn enveloppen, en tot mijn geluk vond ik bij de Tiger zwarte enveloppen, waar het schoolbord met krijt-effect heel erg leuk op uitkwam. Ook de gelpennen en de faber castel metallic stiften doen het onwijs goed op allerlei donker gekleurd papier. Mijn witte sharpie gaf ook het mooiste effect op de zwarte achtergrond, en een chalk-stift van de HEMA maakte wat melkwitte afdrukken. Een klein onvoorzien probleempje bij die stift was dat je daarna het potloodlijntje niet meer kon weg gummen zonder ook de chalktekst weg te vegen. Nou ja, oude kniesoor die daar op let!


Tussendoor, omdat ik altijd zo heerlijk verlof heb vóór de kerst, ben ik naar de kerstmarkt in Gent geweest met mijn lieve vriendin. Heerlijk, al die knusheid en gezellige sfeer met prachtige verlichting. Die stad staat helemaal vol met mooie historische gebouwen wat een geweldig decor vormt voor de kerststalletjes. Trouwens, met mijn rode jas en sjaal met witte pomponnen leek ik zelf ook verdacht veel op een kerstvrouwtje, haha. Ondanks de regen hebben we er enorm van genoten!


Ons appartementje, gehuurd via airbnb, lag net iets buiten het centrum op de 19e verdieping van een flat waaruit we waanzinnig uitzicht hadden over de stad met alle lichtjes. Prachtig! De foto rechtsboven is genomen vanaf het balkon van het comfortabele en moderne huisje. Ik ben echt een groot fan van airbnb, wat een goede uitvinding is dat toch. In Londen, Groningen, Lissabon, Parijs, Antwerpen en nu Gent, de een na de andere bijzondere ervaring heb ik gehad in een echt huisje zoals thuis. De volgende reis naar Rome met airbnb staat alweer gereserveerd!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...