zondag 24 maart 2013

voorbereidingen voor de high-tea

Vanmiddag zit ik heerlijk samen met vriendinnen hier thuis aan de high-tea, als alle voorbereidingen tenminste precies zo lopen als ik deze week bedacht heb.


Lekker onder het genot van een hele warme kop koffie met een dot slagroom (en nee, ik ben niet vergeten dat ik aan de lijn ben, dit past in mijn dieet, heus waar!) ben ik recepten gaan verzamelen uit oude Allerhandes en Libelle's. Het viel mij op dat veel van de recepten die mij het meest aantrokken uit de Buitenleven zijn gekomen, daar weten ze wat lekker is!
Vier zoete baksels, van bladerdeegtaartjes met peer, worteltaart en appelkruidkoek tot dadelcake. Ook vier hartige hapjes, een komkommerkruidendip met naanbrood, geitenkaastaartjes, kaassoesjes en sandwiches. Omdat ik de laatste dagen veel gewerkt heb moest alles in de avonduurtjes en vanmorgen nog gebakken worden. Gelukkig heb ik de fantastische hulp van twee grote meiden, die het heerlijk vinden om mee te bakken en koken!


Ook heb ik eindelijk het kussen eens afgemaakt dat al bijna een jaar in de handwerkmand lag. Weliswaar was de voorkant al af, maar er ontbrak nog een achterkant en vulling. Opeens kreeg ik het idee om een oude fleece ochtendjas te verknippen voor de achterkant. Maar omdat het zo een leuk stofje was en eigenlijk wel grappig met die houtje-touwtje knopen, heb ik er nog een kussentje van gemaakt. Een mens kan niet genoeg kussentjes hebben om lekker op de bank te kruipen met dat voortdurende koude gure weer buiten. Niks lente! We blijven maar fijn binnen op de bank met een nieuw handwerkje....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...