maandag 21 juli 2014

Traveljournal zomervakantie 2013

Van elke vakantie maak ik een vakantiealbum. De laatste paar jaar gebruik ik daarvoor een Smash-album. Dat is een ringband boekje waarvan de bladzijdes zelf al van gedessineerd papier zijn en er dus al leuk uit zien zonder dat je er maar iets in hebt geplakt, getekend of gemaakt. Deze bladzijde was meer een invul oefening, maar wel eentje die de leukste herinneringen liet opkomen....


Het daagt toch wel uit, eigenlijk veel meer dan blanco pagina's waar je soms wat moeilijker mee kan starten. En het allerleukste vind ik wel om dan op de vakantie zelf er al iets aan te gaan doen, met de weinige dingen ik meeneem van huis. Dat is meestal een etuitje met stiften en pennen, wat washitape, een paar (letter)stickers voor de datum en verder gebruik ik veel dingen die ik verzamel tijdens de vakantie. Ik probeer altijd eenheid te creeƫren door de datum op dezelfde manier te schrijven. Hier in het deens, want we waren vorig jaar zomer in Denemarken! Op de rechterbladzijde heb ik een frame gemaakt van stukken tape met zwarte lijntjes eromheen.


Dus alle bonnetjes, servetjes, labels en kaartjes die worden meteen verwerkt en komen alvast samen met de journaling elke dag in het boek. Ik laat wel wat ruimte vrij voor foto's, die kunnen er achteraf pas bijgeplakt worden. Hier de label van het theezakje en rechts een foto uit de folder van dit gebied.


Ik heb wat bladzijdes uit mijn smashbook van vorige zomer gescand, maar ze zijn niet erg duidelijk en ook wat donker omdat de bladzijdes niet helemaal plat op de scanner komen. Sorry dus voor de slechte kwaliteit van de foto's, maar ik denk dat je zeker een indruk krijgt van hoe het eruit ziet.....


En nog eentje, met een foto van de prachtige serre waar we heerlijke avonden konden chillen....! Het waren echt prachtige huizen waar we via Novasol  terecht kwamen. Groot en luxe, en ook nog eens prachtig weer twee weken lang. Toevallig had ik vandaag dit traveljournal weer in handen en dacht terug aan die heerlijke vakantie....ben benieuwd of het dit jaar aan de andere kant van Europa ook weer zo geweldig gaat worden!


2 opmerkingen:

  1. Superleuk! Vooral die agenda-achtige pagina, de eerste vind ik erg inspirerend!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gaaf zeg! ik ga er ook weer eentje maken in Oostenrijk! Ik vind de "invuloefening" ook erg leuk!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...