maandag 16 februari 2015

Het hoeft niet altijd duur te zijn...

Nu ben ik opeens weer helemaal in de ban van spray-inkt, verf, sjablonen en stempels door de leuke mixed-media workshop die ik in december gedaan heb. Daar lagen ook gelato's om eens te proberen, een soort van waskrijtjes maar dan met water oplosbaar. Heel leuk om lekker mee te smeren, maar wel weer prijzig om aan te schaffen want aan één kleurtje heb je natuurlijk niks.

Op Sproet's blog had ik toevallig een verwijzing gezien naar nep gelato's uit de speelgoedwinkel en die wilde ik eerst maar eens proberen. En, misschien omdat ik de echte dus nauwelijks gebruikt heb en daardoor niet echt kan vergelijken, ze zijn wat mij betreft prima! Niet heel aparte kleuren, wat standaard maar mixen kan door het gebruik van water.



Ik heb met de stiften eerst eenvoudige bloemvormen getekend en daarna met een baby-wipe doekje voorzichtig uitgesmeerd. Voorzichtig zodat de kleuren van blad en bloem niet door elkaar lopen, maar verder kun je door meer of minder te vegen een wat grover of meer mixed effect krijgen.
Heel leuk om te doen, het kan eigenlijk niet verkeerd gaan.


Daarna ben ik met fine-liners en stiften nog wat om de vormen heen gaan tekenen, en zo is mijn bloemenkrans precies naar wens geworden.

1 opmerking:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...