zondag 15 juni 2014

Van paars naar lichtblauw

Nog geen drie jaar geleden stond ik met een grote kwast in mijn handen om de muur van rose naar paars om te toveren. Rose was voor kleine meisjes en dat kon echt niet meer nu ze al naar groep 8 ging.

En nu was het paars opeens te kinderachtig voor een puber van 15 en wilde ze heel erg graag zelf een mooie kleur kiezen voor de muur en alle paarse dingetjes eruit. Ik moet toegeven, het was ondertussen ook wel erg paars geworden, van paars beddengoed tot mandjes, kussens, kaarsen en andere paarse frutsels, kijk maar...


Dus na lang wikken en wegen met de kleurkaartjes van verschillende tinten blauwe verf, kwamen we tot een mooie zeeblauw samen met een zandkleurig beige. Alleen, toen zag ik een voordeelpot blauw eigen merk staan die veel goedkoper was dan laten mengen en het leek sprekend qua kleurstelling op het piepkleine stickertje op de deksel.


Helaas was dat op de muur meer een licht baby-blauw :-(. Sorry, dochter! Maar gelukkig is ze erg makkelijk en helemaal verrast hoe de kamer veranderde door die kleuren en ook doordat we het bed naar de andere kant schoven zodat haar grote bureau onder het kiepraam kwam.


Het blijft een puberkamer met heel veel spulletjes die niet weggegooid mogen, veel make-up spulletjes en andere troepjes, dus daar moet je maar even doorheen kijken. Een echt lege kamer en planken zul je hier sowieso nergens aantreffen in dit huis...


Verder heb ik mij weer aardig uit kunnen leven aan het maken van kussentjes. Er lag nog een quiltlapje in de kast van een poging een paar jaar geleden. Precies de goede maat voor een klein kussentje. Oeps, toch een tikkeltje rose! Trouwens, konijn is de enige die nog op het bed mag blijven zitten, en als je bedenkt dat dit kind bijna niet meer in bed paste door de hoeveelheid knuffels die op bed stonden nog geen vijf jaar geleden is dat een hele stap vooruit.


Ook was ik met vier grannys bezig die samengehaakt een klein kussentje konden versieren. Halverwege was de beige katoen op en kreeg ik een ander verfbad van die katoen. Wat een verschil he? Maar laten we net doen alsof dat zo hoort.....;-)



En het kleine IKEA ladenkastje kreeg nieuwe kleurtjes, het papier van Eline Pellinkhof had precies de goede tinten blauw en beige en ook een stoere print van steigerhout. Met modge podge die nog ergens in de kast stond (dat spul blijft denk ik eeuwig goed!) heb ik het er mooi glad opgekregen.
Ze is helemaal verliefd op haar 'nieuwe' kamer, en zit er graag. Huiswerk maken, gitaar spelen, computerspelletjes doen en whats-appen, alles gebeurt boven en dat is ook prima als je 15 bent!

2 opmerkingen:

  1. Wat een verschil zeg, die kamer! Heel erg mooi geworden, ik snap wel dat je dochter graag boven zit nu, hihi. Mijn dochter heeft roze ook afgezworen, al hadden we meer rood dan roze op haar kamer. Zij wil ook naar blauw, met haar kleding is dat al aardig gelukt, maar haar kamer hebben we nog niet aangepakt. Ze moet na deze zomer nog 2 jaartjes basisschool, maar we moeten eens zien wanneer we aan de slag gaan. Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, zoveel mooier hoe haar kamer nu is. Ik vind dat blauw op de muur prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...