dinsdag 7 oktober 2014

een klein colletje voor frisse herfstdagen

Zo lang mogelijk loop ik met rokjes en jurken, het moment van lange broeken vesten en sokken stel ik zo lang mogelijk uit....tja, ik weet het, gewoon ontkennen dat de zomer voorbij is!

Dus nu het wat frisser wordt aan de benen en bij mijn nek heb ik voor dat laatste een lekker warm colletje gehaakt. Met een super eenvoudige steek die ik vond via Pinterest, en nu natuurlijk niet meer kan terugvinden (!), ik zal er op terugkomen als ik het origineel weer tegenkom. Wel zo netjes om niet zelf met de eer te gaan strijken toch?

Het zijn steeds stukjes van 6 lossen en dan een boogje en weer lossen, zo krijg je een soort kabeltjes die toch wel netjes naast elkaar blijven zitten. De wol (echte wol met een klein beetje acryl) is heel dik en met naald 5 ging het heerlijk snel. Het is een smalle maar vrij lange col, die dubbelgeslagen kan worden en mooi rond de nek valt. Net een brede ketting!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...