donderdag 16 oktober 2014

rozen en kastanjes en een warme omslagdoek...

En dat zijn nog maar een paar van de projecten waar ik deze week mee bezig was! Wat een productieve week zeg... Eerst een blik op de lekker dikke omslagdoek die ik gemaakt heb van twee bollen roze wol die ik vorig jaar een keer meegenomen heb bij de Wibra. Het garen is zo dik dat ik met naald 10 aan het haken geslagen ben, en daardoor was hij in twee avondjes af.


Met paars en grijs heb ik een randje eromheen gehaakt van vasten en daaraan weer stukjes draad geknoopt als franje. Dat zijn stukjes van zo'n breed garen dat je uitrekt en als je het zou breien krijg je een gedraaide sjaal. Maar door het niet uitelkaar te halen hangen er brede franjes met een mooi kleurverloop aan de sjaal. Heerlijk warm is hij, en helemaal in mijn lievelingskleur.

Ook in diezelfde prachtige kleur maar dan veel lichter, zelfs een soort poederachtig roze, zijn de prachtige rozen die ik na mijn werk bij de kweker heb gehaald. Ik heb er hetzelfde bloemstukje mee gemaakt als vorig jaar om deze tijd. Op een rondje van oase heb ik mooi verkleurde hortensiabloemen uit de tuin en kastanjes en denneappeltjes uit het bos geprikt. Een paar kaneelstokjes ertussen en wat slieren klimop, en zo heb je een heel sfeervol herfsttafereeltje.


 De wol waar ik nu mee aan het haken ben heeft ook die mooie mix van herfstkleurtjes, al lijkt het op de foto veel feller en overheerst het roze zelfs. Maar de sjaal wordt lang en zal mooi staan op mijn oranje winterjas....Ondertussen heb ik nog een andere sjaal klaar met een bijzonder patroon en ben ik ook nog bezig met een ander klein projectje voor de kamer van mijn dochter. Ik struikel bijna over mijn eigen haast.....



2 opmerkingen:

  1. Mooie omslagdoek, is dat het patroon van Haken en Kleur?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja, dat klopt, door het dikke garen lijkt het heel anders dan de omslagdoek die ik met dun glanskatoen heb gemaakt. Maar deze steek haakt heerlijk snel weg!

      Verwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...