dinsdag 27 mei 2014

Ready to ro(c)k....

Nog net voor mijn stedentripje naar Lissabon had ik deze rok klaar. Perfect voor in de koffer, of liever gezegd handbagage want we wilden geen grote koffer om in te checken. Dit wikkelrokje is gemaakt van een dunne katoen en volgens het model van een rokje dat ik vorig jaar ook gemaakt had en mij prima beviel.


Gewoon twee voorpanden (die vormen de overslag) en een achterpand aan elkaar stikken, netjes de band met vlieseline versterken en aan de bovenrand stikken, twee lange koordjes ertussenuit laten piepen en een klein knoopsgaatje in de band maken waardoorheen je een van de koordjes trekt en dan met een grote strik aan de achterkant vastmaken. Zo makkelijk en het past altijd, al naar gelang je omvang (lees tijdstip van de dag) trek je de koordjes strakker ( of juist niet!) aan. Klinkt eenvoudig, en dat was het ook. Dat je op de middelste foto leest 'rits inzetten' klopt dan ook niet, dat is gejokt...


Vandaag heb ik het eindresultaat even op de foto gezet, lekker kleurrijk met een turquoise shirtje. Ik ben altijd zo blij als het weer het seizoen van de rokjes is. Dan draag ik ook echt elke dag een rokje, zelfs vandaag met al die regen als de temperatuur maar boven de 15 graden is.


Ja, ik zie het, je kijkt naar die leuke schoentjes he? Ik vond ze zo onwijs lief, net ballerinaatjes, daarom ben ik even in de tweede positie gaan staan, haha! Ik had ze al in het oudroze/beige gekocht, en heb er onwijs veel plezier van gehad in Lissabon met al die kleine steentjes, trappetjes en ongelijke stoepjes. Gewoon plat, terwijl ik altijd hakken draag..., met mijn kleine postuur kan ik dat beter hebben.


Maar vandaag heb ik besloten om ze ook nog snel in het blauw te kopen, voor een grijpstuiver bij de Primark. Wil je ze van ietsje dichterbij bekijken? Op de witte vloer in de gang lijken ze wel zwart maar het is donkerblauw hoor. Lotje lijkt een beetje in verwarring, waarom heeft het baasje vier schoenen nodig als ze maar twee pootjes heeft?! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...