donderdag 12 december 2013

christmas spirit

Met de kerstboom die staat te stralen door twee snoeren lichtjes (zo groot is-tie) en de hele dag melancholische kerstliedjes op de radio is het echte kerstgevoel door alle vezels in mijn lijf aan het stromen.

Het leek mij dan ook een hele mooie daad om een kerst-RAK (random act of kindness) te sturen naar iemand die ik via FB heb leren kennen, nu ja, ik lees af en toe een berichtje van haar. Toch wel een verschil, dat weet ik. Maar in mijn naaste kring van kennissen en bekenden weet ik eigenlijk niemand te bedenken die het niet goed heeft qua financieën, ondanks de crisis. We denken misschien iets eerder na over grotere aankopen en doen minder vaak weekendjes weg en uit eten, maar in het dagelijkse leven doen we er niet moeilijk over materialen te kopen voor nieuwe projecten, zomaar wat leuks voor in huis bij het tuincentrum wat eigenlijk helemaal niet nodig is en via internet weer een nieuw jurkje voor een galafeest (dat dus maar één keer gedragen wordt en daarna de kast in gaat).

Maar terug naar de RAK, er zijn dus ook haaksters die niet zomaar die wol kunnen kopen of het allernieuwste haakboek omdat iedereen op FB er over jubelt. Daarom heb ik twee mooie haakboekjes uitgezocht, en ook één van mijn allernieuwste (met een klein beetje pijn in het hart maar dat is denk ik juist de bedoeling, oude spullen weggeven die je toch weg zou gooien is lekker makkelijk). Samen met wat zelfgemaakte haakseltjes (waar dus ook tijd en  liefde in zit , ahum, laten we het op moeite houden) mooi ingepakt op de post gedaan met een kaartje erbij. Speciaal voor haar, voor onder de kerstboom om ook cadeautjes uit te kunnen pakken.


Ook heb ik er eentje gestuurd naar iemand die heel veel moeite heeft gedaan om mij een ontbrekend bolletje wol toe te sturen vanuit Belgie omdat ik dat niet meer kon krijgen hier in de winkel. Nu kan ik weer verder aan mijn breiwerk en heb ik ook voor haar een leuke RAK bijelkaar gezocht.


Twee mensen blij, want geven is heel leuk om te doen, helemaal met Kerst! En ikzelf, de derde persoon in dit geval, heb mijzelf daarom getrakteerd op dit heerlijke baksel naar een recept in de laatste editie van Buitenleven. Het is chocoladetaart gemaakt met bietjes, vandaar de geweldige roze topping (misschien dat ik hem daarom ook zo graag wilde maken!) Natuurlijk heb ik het recept aangepast en de suiker vervangen door palmbloesemsuiker en tagatesse, en de bloem door amandelmeel en speltmeel. Zo heb ik het idee dat ik nog een klein beetje gezond bezig ben....


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...