vrijdag 7 maart 2014

Kamer in de maak...

Nog geen drie jaar geleden stond ik met een kwast haar muren dieppaars te maken, en speurde ik overal naar paarse dingen voor op haar kamer. Maar dat is nu opeens een beetje te kinderachtig geworden en van het paarse en vrolijk gekleurde jonge-meisjes-kamertje wordt haar slaapkamer heel langzaamaan omgetoverd tot een veel rustiger en stijlvolle studeerkamer. Ze koos zelf voor lichtblauw (tegen mint aan) met beige, maar nu de kleur op de muur zit is het toch wel echt lichtbabyblauw. Ook mooi, gelukkig is ze helemaal tevreden. Er volgt nog wel een voor en na-fotosessie, maar voor nu even een indruk van de kleuren. Meteen ook nieuwe gordijnen gekocht die ik nog moest voeren met verduisterend materiaal.


Meteen heb ik van restjes wol een start gemaakt met een kussenhoes. Van allerlei tinten blauw van Phildar Cabotine, restjes Scheepjeswol en lichtblauw Lisa van de Action en haaknaald 4 (lekker snel) en de bekende steek van een toer met drie stokjes en een losse en de volgende toer een vaste en twee lossen wordt het een heel kleurrijk maar toch rustig geheel. De kleuren laat ik willekeurig verspringen, maar ik probeer de lichtblauw redelijk vaak aan bod te laten komen. Zo zal het straks goed bij de rest passen. Ben benieuwd hoe snel dit kussen op haar bed kan pronken. Lotje heeft er geen haast mee, zoals je ziet...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...